Czy reklama wielkoformatowa przynosi nowych klientów?

bill

Druk wielkoformatowy to jedna z najbardziej rzucających się w oczy form reklamowych, choć często spotyka się dziś opinie, że w starciu z marketingiem internetowym, reklama zewnętrzna nie jest już tak atrakcyjna jak w przeszłości. Wystarczy krótka analiza, aby zorientować się, że wcale jednak tak być nie musi, a reklama wielkoformatowa i outdoor wciąż może przynosić wymierne zyski.
Mówiąc o reklamie zewnętrznej i dużym drukiem mamy tu na myśli: plakaty, bannery, billboardy oraz rozmaite reklamy, które są nieco mniej konwencjonalne, np. nadruki na szkle, efektowne wystawy czy neony elektroniczne. Generalnie rzecz ujmując, nie sposób jednoznacznie określić czy dana forma promocji jest efektywna czy nie, wpływają na to bowiem określone czynniki. W przypadku nowoczesnych wydruków, decyduje to w jaki sposób zagospodaruje się dany pomysł oraz możliwości danego nośnika.

Billboardy, przemawiające do wyobraźni

Mówiąc o dzisiejszych billboardach, trzeba mieć na uwadze, że już do lamusa wychodzą standardowe, schematyczne reklamy, w nieciekawy sposób umieszczone na wielkim prostokącie. Twórcy reklam idą w stronę zaskakiwania oraz intrygowania, dodając do billboardów nietypowe elementy wykraczające poza fizyczny format prostokąta. Oto kilka takich interesujących przykładów.

1

2

3

Fajne, prawda? Otóż wystarczy sobie pomyśleć o jakości odbioru takiej reklamy w przypadku własnej firmy. Niewątpliwie warto wyrywać się ze schematu i pracować na rzecz zaskoczenia potencjalnego klienta. To samo tyczy się nieco mniejszych form reklamowych, np. plakatów czy bannerów. Podsumowując – liczy się kreatywność, ale poza tym, jeśli chcesz, aby Twoja reklama była naprawdę skuteczna, bardzo istotne znaczenie ma jeszcze jeden czynnik, a mianowicie…

Lokalizacja to klucz do prawdziwego sukcesu

Mówiąc o lokalizacji, mamy na myśli wybranie miejsca, które idealnie będzie trafiać do naszej grupy docelowej. Ustawianie reklam przy przypadkowych ulicach albo tych, które wydają nam się po prostu najczęściej odwiedzanymi miejscami nie ma większego sensu – po pierwsze trzeba tu się upewnić, że dany billboard realnie będzie oglądany przez potencjalnych klientów. W celu jaśniejszego zobrazowania sprawy, spróbujmy może posłużyć się precyzyjnym przykładem, np. przedszkola. Priorytetem z perspektywy takiej firmy powinno być opanowanie wszystkich lokalizacji wokół samej placówki, tak aby w pierwszej kolejności przejąć najbliższy rynek. Z czasem, warto byłoby pomyśleć o ekspansji i rodzicach skłonnych wysyłać swoje dzieci do przedszkola dalej od domu, ale może w pobliżu swojego miejsca pracy? Warto uwzględnić to także w przekazie reklamowym.

Przykładem profesjonalnej i wartej polecenia drukarni wielkoformatowej niewątpliwie jest firma Wareham – zapraszamy.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Dodaj komentarz