Czy pozyskiwanie klientów jest trudne?

hand-over-keyboard-1377963-m

Wszyscy przedsiębiorcy wiedzą, że posiadanie własnej firmy, własnego przedsiębiorstwa, własnego chociażby niewielkiego zakładu wymaga poro poświęcenia i przede wszystkim zaangażowania w to, co się robi. Należy starać się prowadzić firmę jak najlepiej, ale bez zaangażowania jest to niemożliwe, dlatego też bardzo często przedsiębiorcy nie mają zbyt bujnego życia towarzyskiego. Często nie mają nawet za wiele czasu dla własnych najbliższych, ale czy kiedykolwiek zastanawialiśmy się, dlaczego właśnie tak jest? Czy zastanawialiśmy się, dlaczego przedsiębiorcy tak dużo pracują, skoro przecież dobrze im się wiedzie, ich firm przynosi zyski, więc po co się tak męczą i po co tak dużo czasu nieustannie poświęcają tylko swojej pracy i firmie? Nie dzieje się to bez powodu i odpowiedzią na pytanie skąd ich sukces jest właśnie ich stuprocentowe zaangażowanie. Wszyscy przedsiębiorcy doskonale zdają sobie sprawę z tego, że aby firma dobrze prosperowała, to musi ona mieć klientów, nie ma innego wyjścia. Firma istnieje la klientów, niezależnie od tego co im proponuje, jakie towary im oferuje czy też jakie usługi swoim klientom proponuje. A pozyskiwanie klientów wcale nie jest zadaniem tak łatwym, jak zapewne większość z nas przypuszcza…

Jak to wygląda w praktyce?

Teoretycznie pozyskiwanie nowego klienta to po prostu odbycie z nim rzeczowej rozmowy na temat warunków współpracy i nawiązanie wspomnianej współpracy. Teoria jednak zawsze różni się od praktyki i w tym przypadku różni się nawet bardzo. W praktyce bowiem pozyskiwanie klientów opiera się najpierw na zakupieniu odpowiedniej bazy danych, by w ogóle móc się dowiedzieć, jacy klienci mogą być zainteresowanie współpracą z naszą firmą. Rzecz jasna, firmom produkującym sprzęt medyczny niezbędna będzie na przykład baza lekarzy, ale już firmom produkującym kosmetyki przydałaby się raczej baza zawierająca dane kontaktowe do drogerii, gdyż to właśnie sklepy kosmetyczne da takich firm stanowiłyby rynki zbytu, a im ich więcej, tym oczywiście lepiej. Trzeba więc zakupić bazy adresowe, które zawierają dane do potencjalnych klientów, w tym przypadku adresowy, ale istnieją również bazy teleadresowe, które oferują dane w postaci numerów telefonów. Większość przedsiębiorców twierdzi jednak, że takie sprawy zdecydowanie lepiej jest jednak załatwiać osobiście, aniżeli przez rozmowy telefonicznie, zatem to właśnie bazy adresowe cieszą się jednak największą popularnością.

Trochę wysiłku, by osiągnąć sukces

Niemniej jednak wszystko sprowadza się do tego, że aby osiągnąć sukces trzeba jednak poświęcić sporo czasu swojej firmie i procesowi pozyskiwania nowych klientów, bowiem jak to często mawiamy „nic się samo nie zrobi”. To między innymi dlatego przedsiębiorcy pracują tak długo i często do tak późna, bo klientów pozyskiwać trzeba regularnie – przecież im będzie ich więcej, tym lepiej, a o to nam, jako przedsiębiorcom chodzi, nieprawdaż?

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Dodaj komentarz