Moda na outlet i odzież używaną

Outlet i odzież używana

W czasach słabszej koniunktury, gdy wyraźnie widoczne jest zmniejszenie tempa wzrostu gospodarczego konsumenci są bardziej chętni do oszczędzania co powoduje, że kurczy się skłonność do przeznaczania pieniędzy na wszelkiego rodzaju towary konsumpcyjne. Dotyczy to też zakupów ubrań. Klienci kupują niedrogie produkty, częściej dokonują zakupów w tanich marketach i na wyprzedażach. W takim momencie także zdobywają coraz większą popularność sklepy typu outlet oferujące końcówki kolekcji niejednokrotnie modnych i renomowanych firm po mocno zmniejszonych cenach: nieraz więcej niż 50 procent niższych niż na typowych sklepowych półkach. Są to niekiedy ubrania z drobnymi wadami albo na przykład lekko przybrudzone ale najczęściej jednak outlet to pełnowartościowy towar, który po prostu został gdzieś w niewielkiej ilości na magazynie.  Na polskim rynku w ostatnich latach pojawiło się już kilka sieci detalicznych sprzedających taki właśnie asortyment i cieszą się one dużą popularnością.

Bywają jednak także i tacy ludzie dla których i ten wydatek jest za wysoki i mogą oni wydać na zakup garderoby nie więcej niż kilka czy kilkanaście złotych. Dla nich idealnym rozwiązaniem jest odzież używana. Prawdopodobnie dlatego od jakiegoś czasu daje się zauważyć zdecydowany wzrost liczby sklepów, które oferują niezłej jakości, niezniszczone ubrania używane. Powstają one zarówno w największych ośrodkach miejskich jak i mniejszych miasteczkach często wypierając klasyczne placówki sprzedające nowe ubrania.

Odzież używaną generalnie można podzielić na dwie grupy. Tańszą stanowi tak zwany niesort, innymi słowy ubrania oferowane w hurcie w dużych pakietach na wagę i sprzedawane często w sklepach prosto z kosz, natomiast na drugim biegunie znajduje się z kolei cream – czyli sortowana odzież używana najlepszej jakości. Tę sprzedaje się już tak jak nową – na sztuki. W tym właśnie segmencie niejednokrotnie można znaleźć prawdziwe rodzynki: najbardziej prestiżowe marki jak na przykład: Calvin Klein, Hugo Boss,  Lacoste czy nawet Versace – prawie nieużywane a kosztujące mały ułamek pierwotnej wartości. Wiele gwiazd kina, telewizji i sportu przyznaje się otwarcie, że często kupuje ubrania właśnie w takich sklepach. Jest to również na ogół jedyna szansa dla przeciętnego „Kowalskiego” aby stać się posiadaczem garderoby z tak zwanej najwyższej półki nie ruinując przy tym swojego domowego budżetu.

Kupowanie odzieży używanej przestało więc być obciachem a coraz częściej jest uznawane jako przejaw zdrowego rozsądku i pragmatyzmu w podejściu do tematu mody. Stąd dynamiczny rozwój tego biznesu także i w naszym kraju.

Hurtownia outletu i odzieży używanej – Warszawa, ul. Trakt Brzeski 57: http://anglo.com.pl

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Dodaj komentarz