Metody na zwiększenie wyników sprzedaży

Metody na zwiększenie wyników sprzedaży

Każdy sprzedający dwoi się i troi, żeby mieć jak najkorzystniejsze rezultaty. Weryfikuje wiele zróżnicowanych metod, analizuje każde nowe rozwiązanie. Robi to gdyż wie, że od tego zależą przyszłe lata jego firmy. Z drugiej strony rozsądny biznesmen dobrze wie, że w to, w co często należy wkładać i gdzie nie należy oszczędzać to szkolenia. Techniki sprzedaży to w tym miejscu jedna z najistotniejszych dziedzin, gdzie firmy przeprowadzające treningi dla biznesu specjalizują się.

Jakie są przeznaczenia tego typu szkoleń? Co najczęściej one zawierają?

Powodów tego typu szkolenia dla firm jest zwykle nad wyraz dużo. Przede wszystkim zwykle jest to zdobycie teoretycznej wiedzy o profesjonalnym otwieraniu rozmowy, kontynuowaniu jej, przełamywaniu tzw. pierwszych lodów, a także odpowiednim zakańczaniu jej. Następne, ważne, kształtowane tutaj kompetencje to zadawanie rozmaitego rodzaju pytań, używanie modelów konwersacji telefonicznych, programu będącego pomocą dla sprzedawców i negocjacji. Dodatkowo często obejmują one także najnowsze doniesienia i zdobycze, którymi chwalą się eksperci i nauczyciele techniki sprzedaży. Szkolenie tego typu jest wtedy dodatkowo ciekawe i daje nadzieje na pozytywne efekty wśród odbiorców.

Reasumując, szkolenia z technik sprzedaży powinny mieć w swoim harmonogrami między innymi:

– Reguły słuchania i artykulacji głosu w trakcie kontaktów telefonicznych z petentami

– Sposoby zadawania pytań otwartych i zamkniętych

– Metody kreowania potrzeb wśród ewentualnych konsumentów

– Sposoby prezentowania naszych usług

– Reguły komunikowania oferty cenowej

– Mowa ciała

– Techniki dotyczące autoprezentacji

– Sposoby tworzenie zaufania u klientów

– Przezwyciężanie oporów konsumentów

– Zakończenie rozmowy sprzedażowej

– Kreowanie przyjaznego klimatu rozmowy

– Podtrzymywanie zainteresowania rozmówcy

– Profile charakterologiczne ludzi

– Radzenie sobie z ”trudnym” klientem

– Wzory konwersacji telefonicznych i używanie ich

– Wybór zasad dobrego zachowania

– Sposoby postępowania z najważniejszym klientem

Czy są inne ważne szkolenia dla sprzedawców?

Patrząc z innej perspektywy przy kształceniu sprzedawców nie można się ograniczać jedynie do treningów kompetencji twardych. Trzeba także nie zapominać o tym, że umiejętności miękkie są tak samo, jeśli nie jednak istotniejsze. Poleca się w tym miejscu pochylić się chociażby nad inwestycją w jedną z propozycji związanych z tematyką motywowanie pracowników. Szkolenie takie może koncentrować się na kierownikach, których także nie należy pomijać. Dlatego kolejną propozycją, godną rozważenia są szkolenia menedżerskie.

Gdzie szukać szkoleń?

Z wyjątkiem wyboru typu warsztatu na przykład zarządzanie projektami, szkolenia powinny być selekcjonowane też pod innymi kontami. Przede wszystkim należy sprawdzić dokładnie kwalifikacje trenerów, osób je prowadzących. Rekomenduje się aby byli to praktycy biznesowi, a nie tylko teoretycy. Najlepiej aby posiadali wieloletnie dokumenty stażu w branży, ale też w zawodzie szkoleniowca. Najlepiej jest też zasięgnąć opinii o różnych organizacjach i zdecydować się na taką, która była już przez zaprzyjaźnioną firmę sprawdzona. Nie warto sugerować się jedynie ceną – bo należy mieć w świadomości, że jakość w takim wypadku będzie najważniejsza, a wydane kilka złotych mniej nie może się skończyć dobrymi efektami.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Dodaj komentarz