Copywriting – zajęcie z przyszłością?

tap-335847_1280

Rozwijające się ciągle technologie sprawiają, że na rynku pojawia się wiele nowych zawodów. Jeszcze kilka lat temu nikt nie wiedział kim jest pozycjoner czy copywriter – dziś mimo, że zawody te nie są jeszcze bardzo rozpowszechnione, powoli zaczynamy rozumieć konieczność wdrażania nowych pomysłów i rozwoju nowych profesji.

Copywriterzy szturmem podbili polską reklamę i wydaje się, że bez nich nie ma już ona racji bytu. Zapewniają najlepszej jakości content, płodzą hasła reklamowe, które budują markę produktów i firm oraz sprawiają, że strony www rosną w siłę.

Zawód - copywriter
Zawód – copywriter

Czy w Polsce copywriter ma przyszłość?

Wydaje się, że jest to na chwilę obecną jeden z najlepiej rokujących zawodów. Każda firma potrzebuje w dzisiejszych czasach reklamy. Żeby sprzedawać na zadowalającym poziomie, konieczne jest docieranie do jak największej liczby odbiorców. Najlepsze firmy wiedzą, że to słowa i uczucia stanowią klucz do sprzedaży, chcą go wykorzystywać i budować jeszcze lepsze biznesy.

Nic więc dziwnego, że na branżowych forach coraz częściej pojawiają się ogłoszenia w stylu: „Poszukiwany copywriter”, „Pilnie zatrudnię copywritera”. Ludzie, którzy parają się tym zawodem to prawdziwi władcy słowa, nie tylko pisarze, ale wręcz magicy, którzy potrafią operować językiem tak, żeby docierał on do najdelikatniejszej części ludzkiej psychiki i wywoływał określone działanie.

Copywriter czy SEO Copywriter?

Osoba, która postanawia, że chce zostać copy ma przed sobą dylemat, w którą stronę pójdzie – czy woli rzucić się na głęboką wodę i tworzyć hasła reklamowe, czy też zająć się mniej ambitnym, ale równie wymagającym SEO copywritingiem. Jedni decydują się na konkretną drogę, inni starają się liznąć każdej z możliwości. Można założyć, że copywriter zarabia dzisiaj więcej niż SEO copywriter, ale wcale nie oznacza to, że ten drugi ma się finansowo gorzej. Wszystko zależy od tego, dla kogo realizuje zlecenia i jak sam wycenia swoją pracę.

Gdzie copywriterzy mogą szukać zleceń?

Jeżeli już mówimy o rokowaniach tego zawodu, warto przyjrzeć się na chwilę rynkowi pracy, jaki w jego zakresie obowiązuje. Dziś copywriterzy dzielą się na dwie zasadnicze frakcje:

1. Tych, którzy pracują w agencjach.

2. Tych, którzy zajmują się freelance.

Pierwsza grupa jest jakoby zwolniona z konieczności poszukiwania zleceń, jedyną powinnością copy pracujących w agencjach jest właściwie tylko realizowanie zleceń. Jeżeli chodzi i freelancerów, sprawa jest trochę trudniejsza, bo żeby zlecenie wykonać, muszą je oni najpierw znaleźć.

Świetnym sposobem na pozyskiwanie zlecających są strony branżowe, takie jak np. forum dla copywriterów, które zrzesza ludzi zajmujących się tym zawodem a także serwisy ogłoszeniowe i portale pracy zdalnej.

Warunkiem zdobywania dobrych zleceń jest jednak profesjonalizm i umiejętność właściwe zaprezentowania się. Zleceniodawcy otrzymują często bardzo wiele zgłoszeń i żeby wybrali właśnie nasze, musimy się czymś wyróżniać na tle konkurencji.

Copywriting ma w naszym kraju przyszłość, co do tego nie ma najmniejszym wątpliwości, jak świat długi i szeroki, specjaliści z danej dziedziny zawsze potrafią się obronić. Tak samo jest w przypadku copywriterów, ich siła rażenia rośnie z roku na rok a umiejętności sprawiają, że wiele firm dzięki ich pomocy osiąga wyżyny swoich możliwości.

 

 

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Dodaj komentarz