Content marketing i jego znaczenie w profesjonalnym copywritingu

1260787_20061053

Marketing treści jest pojęciem stosunkowo nowym, jednak szturmem wdarł się do przestrzeni internetowej. Sama idea content marketingu wiąże się z tym, aby dostarczać czytelnikom wartościowe treści, które w założeniu powinny skłaniać do zakupu określonego produktu lub przekonywać do danej idei.

Koniec ery bezwartościowych precli i natarczywej reklamy

Jeszcze do niedawna niewiele osób zwracało uwagę na jakość treści internetowych witryn. Z tego też powodu były one zapełniane śmieciowymi preclami, zwykle zupełnie pozbawionymi unikalności. Marketing internetowy zapychano ponadto wieloma wyskakującymi reklamami i komunikatami, które miały przyciągać nie tyle treścią, co po prostu wyłącznie swoją efektownością wizualną. Nic w tym dziwnego, że coraz więcej internautów omija takie strony z daleka albo też korzysta z dodatków do przeglądarek, które raz na zawsze blokują wyskakujące reklamy.

Dzisiaj każdy seo copywriter, który nie chce wypaść z rynku, jest zmuszony do tego, aby rozszerzyć ofertę swoich tekstów właśnie o wartościową, przydatną dla żywych użytkowników treść.

Jak wygląda artykuł zgodny z ideą content marketingu?

Teksty spełniające założenia marketingu treści nie są zatem natarczywą reklamą, ani też zwykłym artykułem przeznaczonym do pozycjonowania. Są to raczej treści poradnikowe zawierające wiedzę, której zastosowanie może przynieść wymierne korzyści. Ważna jest także sama struktura tekstu – poddana starannej edycji oraz podzielona na przejrzyste akapity. Tego typu artykuły skłaniają czytelników do aktywnej dyskusji oraz udostępniania treści w ramach social mediów.

Content marketing w mediach społecznościowych

Idea content marketingu w tego typu serwisach jak Facebook, polega na tym, aby treść mogła trafić do wielu użytkowników Internetu, a tym samym pozwoliła tworzyć realne sieci kontaktów. Użytkownicy portali społecznościowych będą chcieli dzielić się treścią tylko wówczas, gdy będzie ona perfekcyjnie spełniać założenia content marketingu. Chodzi więc o to, aby artykuł został napisany w jak najciekawszy sposób, z odpowiednio dobraną i poddaną edycji treścią, a także skłaniającą do dyskusji.

Pamiętaj więc, że marketing internetowy będzie w najbliższym czasie budowany głównie na idei content marketingu. Każda osoba czy firma, oferująca swoje usługi w sieci, powinna więc inwestować właśnie w takiego rodzaju treści.

Z całą pewnością można przypuszczać, że nadchodzi właśnie czas content marketingu. Niebawem całkowicie wyprze on niskiej jakości treści, a także natarczywą reklamę z przestrzeni internetowej.

Nazywam się Daniel i na co dzień zajmuję się pisaniem tekstów.

Zapraszam Cię na mojego bloga: seo-copywriter-zarabia.blogspot.com

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Dodaj komentarz